Vánoce, na ty je ještě brzo!!

Vážení a milí,

podívejte se ven. Co vidíte? Krásný podzimní slunečný den. Ptáčci zpívají, na obzoru není ani mráček a všude se ještě zelená travička. Pravda, listí už je sice žluté a místy už není vůbec, pravda, začínají ranní mrazíky. Pravdou taky je, že už ty dny nejsou tak dlouhé jako v létě, ale tohle všechno NENÍ důvod, aby byl už v tuhle dobu propagován VÁNOČNÍ SORTIMENT.

Opravdu, je to normální v září vytáhnout stromečky, ozdoby a adventní kalendáře? Uznávám, nějaký ten krůček dopředu musí naše obchodní řetězce dělat, ale všeho s mírou.
Dnes, 31. 10., jsem si chtěla koupit klasickou svíčku, abych si ji, jako mnoho dalších lidí, mohla 2. listopadu zapálit. Přijdu do obchodního řetězce, který se po celý ČR, a co nevidím - adventní kalendáře, umělé stromečky, ozdobičky na stromečky, světýlka. Navíc na mě z reproduktorů řve reklama ve stylu: "Vánoce Vánoce přicházejí, pojďte k nám koupit kapra" To mě teda dostalo.

Přiznávám, že nejsem člověk, který si hned vybaví všechny svátky, ale i já vím, že ještě před Vánoci bývá přinejmenším Halloween, Dušičky a Mikuláš. Takže můj nákup dopadl tak, že svíčku jsem nenašla. Málem jsem ale natáhla bačkory z šoku, že jsem nejspíš prochrápala dva měsíce.

Uznávám, v dnešní době se vše zrychluje. MHD, připojení k síti, celý lidský styl života. Věřte však, milí obchodníci, že i tak se člověk občas rád zastaví a prohlídne si výlohy, pokud tam uvidí něco zajímavého, a prostě se vyhodí z toho všedního stereotypu. Ovšem to se stane, když se jim ve výloze zalíbí něco typického pro tu roční dobu, to období, ve kterém se nachází. Koupili byste si zimní bundu v létě?

Takže se hezky zamyslete a začněte se chovat trošku normálně.
Děkuji

0 komentářů: