Jak zabavit ruce

Předchozí článek pojednával o tom, jak uspět u maturity. Pravdou však je, že většinu času strávíte spíš používáním mozku. To znamená, že ruce mají pré. Co s nima ale dělat?


Celý svaťák se mi vrtalo hlavou, co budu dělat, když neuspěju. Snažila jsem se tomu ze všech sil předejít. Pravda, učila jsem se, až se mi z toho motala hlava (kdy se mi poštěstí, abych za hodinu spočítala devadesát příkladů?)

Pak mě napadlo, že jsem někde četla o origami jeřábech. Neváhala jsem a zeptala se tetičky Wicki.

Podle japonské legendy, ten, kdo složí 1 000 origami jeřábů, tomu splní jeřáb přání. Další, že ten, kdo vytvoří 1 000 jeřábů, ten bude mít navěky štěstí, dlouhý život, nebo že se rychle zotaví z nemoci nebo zranění.

Jeřáb je totiž u Japonců jedním z mystických stvoření (stejně jako drak nebo želva) Číslice 1 000, protože se říká, že živí právě tolik let.

Podmínka pro to, aby vše fungovalo je, mimo jiné, i realita, že všechny jeřáby musí vyrobit ta osoba, která má přání, a že se jí to musí povést během jednoho roku. Pak si je ta osoba musí také ponechat.

Upřímně, řekla jsem si, že když už nic jiného, tak alespoň nebudu zbytečně mačka papír. Vybrala jsem si rozměry 9x9 cm
Díky tomu, že už se origami věnuju trochu delší dobu, jsem měla na výběr několik barev, které jsem využila.
Jednotlivé jeřáby jsem navlékala po 25 kusech na provázky. Barevně jsem je srovnala tak, aby se mi líbily.

Nakonec jsem je dala dohromady. Celkem mi to zabralo celou dobu mezi písemnou a ústní částí maturity (prostě jsem si opakovala látku a ruce již automaticky vyráběly jeřáby)

Těžko říct, jestli to pomohlo, ale všechno dopadlo tak dobře, jak to jenom bylo možné.



0 komentářů: